برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
بخش‌های اصلی
نقشه علمی پایش سازه ها::
پل‌های طاقی با مصالح بنایی::
پایش پل‌های فلزی::
پایش پل‌های بتنی::
پایش خطوط ریلی::
پایش سوزن::
پایش ترانشه::
پایش بناهای تاریخی::
پایش بارمحوری::
محصولات::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: اطلاعات پروژه آزمایش میدانی پل کیلومتر 475 ::

پل کیلومتر 650+475 به عنوان یک پل راه‌آهن طاقی سنگی با مصالح بنایی است که از 8 دهانه تشکیل شده و قریب به 80 سال قدمت دارد. این پل امکان عبور یک خط راه‌­آهن با بار محوری 20 تن را فراهم می‌کند. این پل شامل 4 دهانه بلند با طول 25 متر و 4 دهانه کوچک با طول 8 متر است که مجموع طول پل را به حدود 176 متر می‌رساند. ریل‌های موجود روی پل از نوع U33، تراورس‌ها فلزی و پابندها از نوع پیچی است. اتصال ریل‌ها در روی پل به دو صورت جوشی و منقطع وجود دارد. بیشترین سرعت مجاز عبوری از روی پل نیز 60 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است. 

AWT IMAGE

خلاصه مدیریتی:

بررسی تغییر‌شکل‌ها و تنش‌های بوجود آمده پل در سه حالت مختلف انجام شده است. در حالت اول مقادیر تنش و جابجایی تحت بار مرده پل محاسبه شده است. در حالت دوم، تنش و جابجایی برای سه ترکیب بار زنده محاسبه شده که عبارتند از سه لوکوموتیو GT26 و 5 واگن باری پر، سه لوکوموتیو GT26، و قطار استاندارد نشریه ۱۳۹. در بارگذاری بار استاندارد آیین‌نامه، علاوه بر پاسخگو نبودن قوس‌های کوچک کناری، قسمت وسط دهانه قوس‌های اصلی نیز تا حدودی پاسخگو نبوده‌اند. نتایج حاصل از تحلیل نشان می‌دهد که تحت بارگذاری استاندارد شامل 4 بار متمرکز 25 تنی و بار گسترده 8 تن بر مترT ضریب کفایت پل به ترتیب برابر با 1.57می‌باشد. همچنین با توجه به نتایج حاصله قوس‌ها در زلزله طولی پاسخگو بوده و تنها یکی از قوس‌ها با مشکل مواجه خواهد بود. همچنین بر اساس نتایج حاصله هیچ یک از ستون‌های سازه پاسخگوی زلزله طولی نمی‌باشند. قوس‌ها در زلزله عرضی مشکلی نداشته، اما پایه‌ها ظرفیت لازم را برای باربری نخواهند داشت.

دفعات مشاهده: 421 بار   |   دفعات چاپ: 137 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش پل کیلومتر 475 اینجا را کلیک کنید.
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 3921