برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
بخش‌های اصلی
نقشه علمی پایش سازه ها::
پل‌های طاقی با مصالح بنایی::
پایش پل‌های فلزی::
پایش پل‌های بتنی::
پایش خطوط ریلی::
پایش سوزن::
پایش ترانشه::
پایش بناهای تاریخی::
پایش بارمحوری::
محصولات::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: اطلاعات پروژه آزمایش میدانی پل کیلومتر 564 ::

پل کیلومتر 840+564 به عنوان یک پل راه‌آهن طاقی سنگی با مصالح بنایی است که از 3 دهانه تشکیل شده و قریب به 70 سال قدمت دارد. این پل امکان عبور یک خط راه‌­آهن با بار محوری 20 تن را فراهم می‌­کند. این پل 56 متری در پلان در قوسی با شعاع 250 متر قرار گرفته است. ریل‌های روی پل از نوع U33، تراورس‌ها فلزی و پابندها از نوع پیچی است. بیشترین سرعت مجاز عبوری از روی پل نیز 60 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است. 

AWT IMAGE

خلاصه مدیریتی:

بررسی تغییر‌شکل‌ها و تنش‌های بوجود آمده در پل در دو حالت مختلف انجام شده است. در حالت اول مقادیر تنش و جابجایی تحت بار مرده پل محاسبه شده است. در حالت دوم، تنش و جابجایی برای دو ترکیب بار زنده محاسبه شده که عبارتند از: دو لکوموتیو GT26 و قطار استاندارد نشریه ۱۳۹. خروج از مرکزیت در قوس‌ها بیش از حد مجاز بوده که منجر به بروز ترک و رشد آن می‌گردد. نتایج نشان می‌دهد که بارگذاری پل در وسط دهانه در هر دو حالت تقریبا شبیه بوده و ضریب کفایت پل 2.43 می‌باشد. ددر بارگذاری زلزله، نیروی ایجاد شده در قوس‌ها کششی بوده و قوس قادر به تحمل این نیرو نخواهد بود. همچنین پایه‌ها و کوله‌ها در زلزله طولی نیاز به تقویت دارند. بر اساس نتایج حاصله قوس‌ها در زلزله عرضی مشکلی نداشته، اما پایه‌ها ظرفیت را لازم برای باربری نخواهند داشت.

دفعات مشاهده: 257 بار   |   دفعات چاپ: 55 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش پل کیلومتر 564 اینجا را کلیک کنید.
Persian site map - English site map - Created in 0.47 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 3789