برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
بخش‌های اصلی
نقشه علمی پایش سازه ها::
پل‌های طاقی با مصالح بنایی::
پایش پل‌های فلزی::
پایش پل‌های بتنی::
پایش خطوط ریلی::
پایش سوزن::
پایش ترانشه::
پایش بناهای تاریخی::
پایش بارمحوری::
محصولات::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: اطلاعات پروژه آزمایش میدانی پل اکبرآباد ::

 مجری پروژه: دکتر محمد صادق معرفت

همکار پروژه: آزمایشگاه پایش هوشمند زیربناها

پل اکبرآباد دارای 5 دهانه 6 متری بوده و در کیلومتر 24 شبکه‌ی راه‌آهن ایران واقع شده است. سازه پل از نوع قوسی بتنی غیرمسلح می­‌باشد و بیش از 60سال از زمان ساخت آن می­‌گذرد. جهت نیل به قضاوتی واقع‌بینانه از مقاومت موجود پل، آزمایشات دینامیکی و استاتیکی بر روی پل انجام شده است. در آزمایش استاتیک پل به میزان 500 تن تحت اثر بار گسترده واقع شده است. بارگذاری مزبور در طول 5 متر و در وسط دهانه میانی اعمال گردیده است. بارگذاری توسط بسته‌های 4 تنی به ابعاد تقریبی 2/0×1×15/6 متر که از ریل‌های فرسوده راه‌آهن تهیه شده، انجام گرفته است. بسته ‌های 4تنی توسط جرثقیل ریلی به تدریج و طی سه روز بر روی پل قرار داده شده است. تغییرمکان‌های دهانه میانی پل توسط 9 تغییرمکان‌سنج اندازه‌گیری شده است. در آزمایش دینامیکی دیزل شش محوره 120 تنی با سرعت‌های اسمی 10 الی 90 کیلومتر بر ساعت از روی پل عبور داده شده و پاسخ تغییرمکانی و شتاب پل اندازه­‌گیری شده است.

AWT IMAGE

دفعات مشاهده: 342 بار   |   دفعات چاپ: 79 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش پل اکبرآباد اینجا را کلیک کنید.
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 3921