برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
بخش‌های اصلی
نقشه علمی پایش سازه ها::
پل‌های طاقی با مصالح بنایی::
پایش پل‌های فلزی::
پایش پل‌های بتنی::
پایش خطوط ریلی::
پایش سوزن::
پایش ترانشه::
پایش بناهای تاریخی::
پایش بارمحوری::
محصولات::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: اطلاعات پروژه آزمایش میدانی پل صالح‌حمید ::

پل صالح حمید از پل­‌های قدیمی خطوط راه­‌آهن جمهوری اسلامی ایران است. این پل  با طول حدود 200 متر در روستای صالح حمید و در نزدیک ایستگاه تنگ 7 در استان لرستان واقع شده و یکی از پل­‌های قوسی بزرگ خط راه­‌آهن ایران محسوب می­‌گردد. این پل با بلوک‌های بتنی غیرمسلح دارای 7 دهانه 10 متری و یک دهانه 40 متری و 2 دهانه 21 متری می‌باشد که در سال 1315 توسط شرکت کامپساکس طراحی و ساخته شده است. ارتفاع آن از کف بستر رودخانه تا زیر طاق پل 27 متر و بار محوری مجاز آن 20 تن می‌باشد. پل صالح حمید در پلان دارای قوس بوده و شعاع قوس آن در سمت تهران 430 متر و در سمت اندیمشک 300 متر می­‌باشد. با توجه به عمر نسبتا بالای پل بررسی سلامت پل و امکان افزایش بار محوری ضروری می‌­باشد. لذا در این پروژه تحقیقاتی مدل­‌سازی دقیق و بررسی کارآیی این پل مبتنی بر انجام بازرسی عینی، نتایج آزمایش مصالح (که در سال 1385 و 1386 طی پروژه‌ای جداگانه انجام شده است)، مدل­‌سازی عددی، آزمایش بارگذاری میدانی استاتیکی و دینامیکی تحت حداکثر بار و سرعت سیر عبوری مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

کلیدواژه ها: پایش موقت؛ پل صالح‌حمید؛ تحلیل سلامت سازه؛ افزایش بار محوری؛ آزمایش مصالح؛ بارگذاری میدانی؛ پل طاقی با مصالح بنایی؛ پایش موقت پل‌های تاری |
دفعات مشاهده: 1563 بار   |   دفعات چاپ: 384 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665