برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
بخش‌های اصلی
نقشه علمی پایش سازه ها::
پل‌های طاقی با مصالح بنایی::
پایش پل‌های فلزی::
پایش پل‌های بتنی::
پایش خطوط ریلی::
پایش سوزن::
پایش ترانشه::
پایش بناهای تاریخی::
پایش بارمحوری::
محصولات::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: اطلاعات پروژه آزمایش میدانی پل شهبازان ::

پل کیلومتر 000+602 که به پل "شهبازان" معروف است، یک پل راه‌آهن طاقی سنگی با مصالح بنایی است که از 8 دهانه تشکیل شده و بیش از 80 سال قدمت دارد. این پل امکان عبور یک خط راه‌­آهن با بار محوری 20 تن را فراهم می‌کند. این پل شامل پنج دهانه بلند با طول 21.5 متر، یک دهانه بلند با طول 20.68، و دو دهانه کوچک با طول 10 متر است که در مجموع طول پل را به حدود 193 متر می‌رسانند. ریل‌های موجود روی پل از نوع U33، تراورس‌ها چوبی و پابندها از نوع سه‌پیچی است. اتصال ریل‌ها در روی پل به صورت جوشی می‌باشد. ضخامت قوس در سنگ کلید تمامی دهانه‌ها برابر 0.98 متر و فاصله قرنیز تا نقطه بالای قوس 26 سانتی‌متر می‌باشد. بیشترین سرعت مجاز عبوری از روی پل نیز 60 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.

AWT IMAGE

خلاصه مدیریتی:

پل در دو حالت حدی خدمت‌پذیری و نهایی تحلیل شده است. با توجه به نتایج حاصله مشخص می‌باشد که پل در برابر بارهای زنده گذرا مشکلی نداشته و می‌تواند پایداری خود را حفظ نماید. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل تحت بار استاندارد آئین‌نامه، ضریب کفایت پل در بارگذاری وسط دهانه برابر با 6.11 می‌باشد. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل لرزه‌ای، پل توانایی تحمل بار زلزله را نداشته و نیازمند تقویت لرزه‌ای خواهد بود.

کلیدواژه ها: پل شهبازان؛ آزمایش بارگذاری دینامیکی؛ تحلیل لرزه‌ای؛ ضریب کفایت؛ تحلیل در حالت حدی خدمت‌پذیری؛ پل با پایه‌های بلند؛ |
دفعات مشاهده: 1388 بار   |   دفعات چاپ: 410 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665