برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
بخش‌های اصلی
نقشه علمی پایش سازه ها::
پل‌های طاقی با مصالح بنایی::
پایش پل‌های فلزی::
پایش پل‌های بتنی::
پایش خطوط ریلی::
پایش سوزن::
پایش ترانشه::
پایش بناهای تاریخی::
پایش بارمحوری::
محصولات::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: اطلاعات پروژه آزمایش میدانی پل تله‌زنگ ::

مجری پروژه: دکتر محمد صادق معرفت

مشاور پروژه: آزمایشگاه پایش هوشمند زیربناها

 پل تله‌زنگ یکی از پل‌های قدیمی راه‌آهن ایران بوده که از  ترکیبی از عرشه‌ی فلزی و دهانه‌های خرپایی تشکیل شده است. دهانه‌­ی اصلی پل از شش تیرورق فلزی پس­تنیده به طول 72 متر و به ارتفاع 5/ 2 متر تشکیل شده که با دو پایه مورب، دهانه 72 متری به دو دهانه 15 و یک دهانه 42 متری تقلیل داده شده است. مسیر حرکت قطار بر روی پل، قوسی به شعاع 250 متر می‌باشد. آزمایش بارگذاری استاتیک و دینامیک به منظور بررسی دلایل لرزش جانبی عرشه ناشی از عبور قطار، که باعث احساس ناامنی برای بهره‌­برداران و ایجاد محدودیت در سرعت بهره‌­برداری شده است، انجام گرفته است. بارگذاری با لکوموتیو چهار محوره 80 تنی به همراه سه واگن باری انجام گرفته است. پل در بحرانی­‌ترین حالت به میزان 307 تن بارگذاری گردیده و پاسخ سازه با 88 سنسورکرنش‌­سنج، تغییرمکان­‌سنج و شتاب­‌سنج اندازه­‌گیری شده است.

AWT IMAGE

کلیدواژه ها: آزمایش بارگذاری میدانی؛ ارتعاش‌سنجی؛ پل تله‌زنگ؛ ارزیابی ارتعاشی |
دفعات مشاهده: 1298 بار   |   دفعات چاپ: 459 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665