مجری پروژه: دکتر محمد صادق معرفت
مشاور پروژه: آزمایشگاه پایش هوشمند زیربناها
پل تلهزنگ یکی از پلهای قدیمی راهآهن ایران بوده که از ترکیبی از عرشهی فلزی و دهانههای خرپایی تشکیل شده است. دهانهی اصلی پل از شش تیرورق فلزی پستنیده به طول 72 متر و به ارتفاع 5/ 2 متر تشکیل شده که با دو پایه مورب، دهانه 72 متری به دو دهانه 15 و یک دهانه 42 متری تقلیل داده شده است. مسیر حرکت قطار بر روی پل، قوسی به شعاع 250 متر میباشد. آزمایش بارگذاری استاتیک و دینامیک به منظور بررسی دلایل لرزش جانبی عرشه ناشی از عبور قطار، که باعث احساس ناامنی برای بهرهبرداران و ایجاد محدودیت در سرعت بهرهبرداری شده است، انجام گرفته است. بارگذاری با لکوموتیو چهار محوره 80 تنی به همراه سه واگن باری انجام گرفته است. پل در بحرانیترین حالت به میزان 307 تن بارگذاری گردیده و پاسخ سازه با 88 سنسورکرنشسنج، تغییرمکانسنج و شتابسنج اندازهگیری شده است.
|