برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
بخش‌های اصلی
نقشه علمی پایش سازه ها::
پل‌های طاقی با مصالح بنایی::
پایش پل‌های فلزی::
پایش پل‌های بتنی::
پایش خطوط ریلی::
پایش سوزن::
پایش ترانشه::
پایش بناهای تاریخی::
پایش بارمحوری::
محصولات::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: اطلاعات پروژه آزمایش میدانی پل کیلومتر 1035 ::

پل کیلومتر 1035 یک پل خرپای فلزی راه‌آهن است که از 5 دهانه تشکیل شده است. این پل در کیلومتر 1035 شبکه‌ی راه‌آهن ایران قرار داشته و امکان عبور دو خط راه‌آهن با بار محوری 25 تن را فراهم می‌کند. دو دهانه ابتدا و انتهای پل 60 متر و دهانه‌های میانی آن 80 متر طول داشته و طول کل پل را به 360 متر می‌رساند. پل در قوسی با شعاع 700 متر قرار داشته و شیب طولی خط بر روی پل 12 در هزار می‌باشد. ریل‌های موجود روی پل از نوع UIC60، تراورس‌ها چوبی و پابندها از نوع K و سه پیچ است. اتصال ریل‌ها در روی پل با استفاده از درز انقطاع انجام گرفته است. بیشترین سرعت مجاز عبوری از روِی خطوط قدیمی و جدید پل به ترتیب 60 و 120 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است. با توجه به هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری این پل، شرکت مقاوم‌سازی پیشرفته پرمایون به عنوان پیمانکار تعمیر و نگهداری آن، پیشنهاد اجرای خط بدون بالاست بر روی پل را به شرکت راه‌آهن ارایه نموده است. در این پروژه تلاش شده تا با استفاده از آزمایش بارگذاری میدانی، رفتار دقیق پل تعیین شده تا بتوان نسبت به راهبرد تعمیر و نگهداری بهینه برای پل تصمیم‌گیری نمود.

AWT IMAGE

کلیدواژه ها: آزمایش بارگذاری میدانی؛ پل فلزی؛ خرپای فلزی؛ پل کیلومتر 1035؛ مقاوم‌سازی |
دفعات مشاهده: 1208 بار   |   دفعات چاپ: 445 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665