برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
بخش‌های اصلی
نقشه علمی پایش سازه ها::
پل‌های طاقی با مصالح بنایی::
پایش پل‌های فلزی::
پایش پل‌های بتنی::
پایش خطوط ریلی::
پایش سوزن::
پایش ترانشه::
پایش بناهای تاریخی::
پایش بارمحوری::
محصولات::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: اطلاعات پروژه آزمایش میدانی پل S ::

پل کیلومتر 000+482 که به پل S نیز مشهور است، به عنوان یک پل راه‌آهن طاقی سنگی با مصالح بنایی است که از 12 دهانه تشکیل شده و قریب به 80 سال قدمت دارد. این پل در کیلومتر 000+482 شبکه راه‌آهن ایران واقع شده و امکان عبور یک خط راه‌آهن با بار محوری 20 تن را فراهم می‌کند. این پل از سه دهانه‌ی عریض 36 متری و هفت دهانه‌ی 8 متری تشکیل شده که در مجموع طول پل را به 270 متر می‌رساند. این پل در پلان در قوسی مرکب به دو شعاع 250 متری قرار گرفته که باعث شده نمای فوقانی آن به شکل حرف S لاتین مشاهده شود. ریل‌های موجود در روی پل از نوع U33، تراورس‌ها فلزی و پابندها از نوع پیچی است. اتصال ریل‌ها در روی پل به دو صورت جوشی و منقطع وجود دارد. بیشترین سرعت مجاز عبوری از روی پل 60 کیلومتر در ساعت تعیین شده است.

AWT IMAGE

خلاصه مدیریتی:

بررسی تغییر‌شکل‌ها و تنش‌های بوجود آمده پل در سه حالت مختلف انجام شده است. در حالت اول مقادیر تنش و جابجایی تحت بار مرده پل محاسبه شده است. در حالت دوم، تنش و جابجایی برای سه ترکیب بار زنده محاسبه شده که عبارتند از: سه لوکوموتیو GT26 و 5 واگن باری پر، سه لوکوموتیو GT26، و قطار استاندارد نشریه ۱۳۹. لازم به ذکر است که در این مرحله ضریب ضربه آیین‌نامه به تمامی بارهای زنده اعمال گردیده و تحت ترکیب بار D+1.2L با تنش‌های بار مرده جمع می‌گردد. معیار خروج از مرکزیت بار در تمام حالات بارگذاری پاسخگو می‌باشد، اما مقدار تنش فشاری وسط دهانه قوس‌ها تحت ترکیب بار مرده و آئین‌نامه حدود 38 درصد بیش از مقدار مجاز می‌باشد.

دفعات مشاهده: 1390 بار   |   دفعات چاپ: 424 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش پل S اینجا را کلیک کنید.
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665