برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
بخش‌های اصلی
نقشه علمی پایش سازه ها::
پل‌های طاقی با مصالح بنایی::
پایش پل‌های فلزی::
پایش پل‌های بتنی::
پایش خطوط ریلی::
پایش سوزن::
پایش ترانشه::
پایش بناهای تاریخی::
پایش بارمحوری::
محصولات::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: اطلاعات پروژه آزمایش میدانی پل تووه ::

پل کیلومتر 593+100 که به پل "تووه" یا پل تونل 13 نیز مشهور است، به عنوان یک پل راه‌آهن طاقی سنگی با مصالح بنایی است که از 6 دهانه تشکیل شده و قریب به 80 سال قدمت دارد. این پل امکان عبور یک خط راه‌­آهن با بار محوری 20 تن را فراهم می‌کند. این پل از دو دهانه 30 متری و چهار دهانه 10 متری تشکیل شده است. این پل 130 متری در پلان در یک قوس با شعاع 300 متر قرار گرفته است. ریل‌های موجود روی پل از نوع U33، تراورس‌ها فلزی و پابندها از نوع پیچی است. اتصال ریل‌ها بر روی پل از نوع درز بوده و سفیدک‌زدگی بالاست در اطراف درزها مشهود است. بیشترین سرعت مجاز عبوری از روی پل نیز 60 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است. 

AWT IMAGE

خلاصه مدیریتی:

بررسی تغییر‌شکل‌ها و تنش‌های بوجود آمده پل در سه حالت مختلف انجام شده است. در حالت اول مقادیر تنش و جابجایی تحت بار مرده پل محاسبه شده است. در حالت دوم، تنش و جابجایی برای سه ترکیب بار زنده محاسبه شده که عبارتند از سه لوکوموتیو GT26 و 5 واگن باری پر، سه لوکوموتیو GT26، و قطار استاندارد نشریه ۱۳۹. در بارگذاری بار استاندارد آیین‌نامه، میزان تنش وارده بر سازه در برخی از دهانه‌ها بیش از مقادیر مجاز بوده که منجر به تشکیل ترک و رشد آن خواهد شد. بر اساس نتایج تحلیل پل در حالت حدی نهایی، ضریب کفایت پل در بحرانی‌ترین حالت بارگذاری برابر 1/73 می‌باشد. بر اساس تحلیل لرزه‌ای انجام گرفته مشاهده شده است که برخی از پایه‌ها قادر به تحمل نیروهای زلزله نمی‌باشند. همچنین پایه‌ها ظرفیت لازم را برای باربری نخواهند داشت.

دفعات مشاهده: 1668 بار   |   دفعات چاپ: 393 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش پل تووه اینجا را کلیک کنید.
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665