برگشت به شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت ایران
بخش‌های اصلی
نقشه علمی پایش سازه ها::
پل‌های طاقی با مصالح بنایی::
پایش پل‌های فلزی::
پایش پل‌های بتنی::
پایش خطوط ریلی::
پایش سوزن::
پایش ترانشه::
پایش بناهای تاریخی::
پایش بارمحوری::
محصولات::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: اطلاعات پروژه آزمایش میدانی پل تاج ::

پل کیلومتر 900+843 که به پل "تاج" معروف است، به عنوان یک پل راه‌آهن طاقی سنگی با مصالح بنایی است که از 3 دهانه تشکیل شده و بیش از 50 سال قدمت دارد. این پل امکان عبور یک خط راه‌­آهن با بار محوری 22.5 تن را فراهم می‌­کند. این پل شامل دو دهانه بلند با طول 9.5 متر و یک دهانه بلند با طول 9 متر است که مجموع طول پل را به حدود 34 متر می‌رساند. ریل‌های موجود روی پل از نوع UIC60، تراورس‌ها چوبی و پابندها از نوع سه‌پیچی است. اتصال ریل‌ها در روی پل به صورت جوش می‌باشد. ضخامت قوس در سنگ کلید تمامی دهانه‌ها برابر 0.80 متر و در پای قوس 1.30 متر است. بیشترین سرعت مجاز عبوری از روی پل نیز 60 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است. 

AWT IMAGE

خلاصه مدیریتی:

بررسی تغییر‌شکل‌ها و تنش‌های بوجود آمده پل در سه حالت مختلف انجام شده است. در حالت اول مقادیر تنش و جابجایی تحت بار مرده پل محاسبه شده است. در حالت دوم، تنش و جابجایی برای سه ترکیب بار زنده محاسبه شده است. این سه ترکیب عبارتند از سه لوکوموتیو GT26 و 5 واگن باری پر، سه لوکوموتیو GT26، و قطار استاندارد نشریه ۱۳۹. ماکزیمم تنش فشاری در تمامی قوس‌ها  از مقدار مجاز کمتر بوده، اما خروج از مرکزیت در مقطع وسط هر سه قوس بیش از حد مجاز و منجر به بروز ترک و رشد آن می‌گردد. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل تحت بار استاندار آئین‌نامه در حالت حدی نهایی، ضریب کفایت پل برابر با 1.43 می‌باشد. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل لرزه‌ای، پل توانایی تحمل بار زلزله‌ی طولی را نداشته و نیازمند تقویت لرزه‌ای می‌باشد.

دفعات مشاهده: 1661 بار   |   دفعات چاپ: 425 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش پل تاج اینجا را کلیک کنید.
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665