ایستگاه بهرام از نظر موقعیت مابین ایستگاههای ری و ورامین در مسیر راهآهن تهران-مشهد قرار داشته و فاصله آن تا ایستگاه ری 16 کیلومتر است. این ایستگاه دارای 6 خط میباشد که آزمایشها روی خطوط 4 و 5 آن انجام گرفته است. هدف از انجام این پروژه، بررسی اثر عملیات تعمیر و نگهداری بر رفتار سازهی خط میباشد. برای نیل به این هدف، سازه خط با استفاده از 95 حسگر ابزاربندی شده و قطار آزمایش (متشکل از یک لکوموتیو و یک واگن باری) در سه مرحله از روی خط عبور داده شده است. این سه مرحله عبارتند از : پیش از انجام زیرکوبی، پس از انجام زیرکوبی، و پس از پایدارسازی دینامیکی.
مقالات منتشر شده:
S.Ataei, S.Mohammadzadeh, H.Jadidi, A.Miri, (2014), 'Effects of maintenance operations on railway track's mechanical behavior by field load testing', International Journal of Pavement Engineering, 15(3), pp. 215-227. |